Read more
הצטרפו למועדון החברים
ותיהנו ממבצעים שווים לפני כולם!


רומא היא אחת הערים היפות והרומנטיות באירופה. בכל פינה של העיר מסתתרים אתרים מעניינים, עתיקות, מגדלים, קברים, כנסיות ומסעדות מצוינות. בין אם אתם בחופשה רומנטית ובין אם משפחתית, קשה לדמיין ביקור ברומא ללא ביקור בקולוסיאום - אחד המקומות המתויירים בעולם, שלא סתם משתתף בתחרות של שבעת פלאי העולם החדשים

הקולוסיאום - קצת היסטוריה


האמפיתאטרון הגדול ביותר של העת העתיקה (אשר במקור נקרא Amphiteatarum Flavium) נבנה ברומא בשנת 72 לספירה על ידי הקיסר אספסינוס. הוא נחשב כפלא אדריכלי והנדסי ונשאר כהוכחה חיה לפאר והאכזריות של העולם הרומי. בשיא תפארתו הקולוסיאום הצליח להכיל כמות מדהימה של 45,000 (!!) צופים שבאו לצפות בתחרויות גלדיאטורים, קרבות בעלי חיים, הוצאות להורג מבוימות ושחזור של קרבות מפורסמים מהמיתולוגיה.

יופיו של המבנה האדיר עומד בניגוד מוחלט למפגשים הרצחניים שהתרחשו בין כתליו. הרעיון המרכזי שעמד מאחורי בנייתו הוא שעשוע להמונים בחינם. הרומאים חשבו שעליהם לספק לנתיניהם כמות מינימלית של לחם ובידור על מנת שלא ירעבו ויתמרמרו. האזרחים קיבלו כרטיסי כניסה ללא תשלום ומקומם ביציע נקבע על פי מעמדם, כאשר ככל שמעמדך יותר רם מעלה הצלחת להתקרב יותר אל הזירה. הקיסר, בתור היותו האזרח מספר אחד, נהנה מכיסא מיוחד ביציע הקרוב ביותר.
המשיכו לקרוא