Read more
הצטרפו למועדון החברים
ותיהנו ממבצעים שווים לפני כולם!

אתרים שאסור לפספס בפראג - אשת טורס

פראג, עיר הבירה של צ'כיה, היא מקום קסום. מכונה לא פעם "ליבה של אירופה", פראג היא עיר תיירותית עם אינספור אטרקציות ומושכת אליה מיליוני תיירים מרחבי העולם הבוחרים בה כיעד החופשה המועדף עליהם. העיר, השוכנת על גדות נהר הוולטבה, היא אחת הערים היפות באירופה ומצליחה לשלב בצורה נהדרת בין העתיד והקדמה לעבר המרתק. שיטוט בין רחובותיה משתווה לעיתים למעין נסיעה במנהרת הזמן הלוקחת את הנוסעים כמה שנות דור אחורה, למסע מסתורי בתקופת ימי הביניים המשתקף בדמותם של מבנים עתיקים עם ארכיטקטורה מרהיבה, רחובות צרים, כנסיות, גשרים ופסלים מרשימים.

פראג היא ביתם של עשרות מבנים היסטוריים ייחודיים ובראשם מצודת פראג – בין הטירות הגדולות בעולם הצופה מגבוה על רחבי העיר. הלב ההיסטורי של פראג שוכן על שתי גדות נהר הוולטבה ומכיל 6 חלקים וביניהם העיר העתיקה, העיר החדשה, מאלה סטרנה – רובע עתיק עם ארמונות הבנוי בסגנון ימי הביניים ועוד. מטבע הדברים במקום זה מרוכזים מרבית המונומנטים, המוזיאונים ההיסטוריים והגלריות.

אם אתם מתכננים להגיע לפראג ויש לכם יום-יומיים להכיר את הבירה הצ'כית תוכלו למצוא כאן תוכנית נהדרת הכוללת את האתרים המרכזיים מה שנחוץ לכם לראות ולחוות בשביל שהביקור בעיר יהיה בלתי נשכח – ביקור המשלב את כל המוטיבים החל ממבט אל ההיסטוריה דרך ביקור במונומנטים החשובים וספיגת האווירה המיוחדת בעיר.
המשיכו לקרוא

מצודת פראג


בין הטירות הגדולות בעולם, מצודת פראג הצופה על העיר ונראית בעצמה כמעט כמו עיר, הייתה מקום מושבם של נסיכים, מלכים ונשיאים לאורך ההיסטוריה של צ'כיה מסוף המאה ה-9. הקומפלקס העצום כולל בניינים ששימשו למגורים, מבני דת או כמשרדים בעלי סגנונות ארכיטקטוניים מתקופות שונות, וכן חצרות מרשימות למדי. סיור בטירה מציג בפני המבקרים לא רק את ההיסטוריה והתפתחות המקום, אלא גם את הדברים המעניינים באמת - אישים הקשורים בטירה, סיור בחצרות, ביקור בתוך חדרי המצודה המפוארים, סמטת הזהב- שורת של חנויות ששימשו במקור כמקום מגוריהם של משמר הארמון, וצפייה בחילופי המשמרות של משמר הארמון המתקיים מדי שעה (גרסה צנועה יותר של חילופי השומרים בארמון בקינגהאם)
באזור נמצאת גם קתדרלת ויטוס הקדוש – בניין בסגנון גותי המעוטר במפלצות ובתוכו קברים של גדולי וחשובים. טיפוס לפסגת מגדל הפעמון לוקח את המבקרים לנקודה הגבוהה בטירה ממנה ניתן להשקיף על הנופים המרהיבים והעיר העתיקה.
המשיכו לקרוא

גשר קארל


גשר קארל הוא בין האטרקציות התיירותיות המבוקשות ביותר ובין הפריטים הראשונים ברשימת האתרים שצריך לראות. כדאי להגיע אליו מוקדם בבוקר, אם כי גם הליכה לאורכו בשעות הערב היא מרשימה ורומנטית למדי. לאורכו של הגשר מאות דוכני מזכרות, אמנים ואינספור נגני רחוב שינעימו את הליכתכם.
הגשר, העתיק ביותר בפראג, נבנה על מנת להחליף גשר אחר שניזוק קשות בשיטפונות בשנת 1342. עם בנייתו נקרא גשר אבן או גשר פראג, אך בשנת 1870 שונה שמו לגשר קארל. הגשר, הנמתח לאורך של 515 מטר, מעוטר בשני קצותיו במגדלים ועשרות פסלים (חלקם העתקים של המקור) של קדושים שנוספו לאורך השנים. הליכה לאורך גשר קארל מציגה את ההיסטוריה המעניינת של קו עתיק זה המחבר בין שתי גדות פראג.
המשיכו לקרוא

כיכר העיר העתיקה


כיכר העיר הייתה מאז ומעולם מקום שוקק חיים וגם כיום היא מקום פופולרי המציע מסעדות, פאבים, חנויות ועוד. כיכר העיר העתיקה היא מקום משכנם של מבנים רבים וידועים וביניהם: בניין העירייה, כנסיית גבירתנו לפני טין, בית פעמון אבן, ארמון קינסקי. מבניין העירייה ניתן לבחור אם לעלות במעלה המדרגות וליהנות מהנוף היפהפה של מרכז העיר פראג מגובה 70 מ' או להגיע מחוץ לבניין העירייה ולהתרשם מהשעון האסטרונומי הענקי המושך מיליוני מבקרים מרחבי העולם.