אטרקציות ואתרים מומלצים בטנריף

האי טנריף מורכב משני חלקים השונים זה מזה כמעט לחלוטין, כך מי שמגיע בנסיעה (האורכת כשעה וחצי בלבד) מצפון האי לדרום, יוכל להתחיל את הנסיעה כשהוא מוקף עמקים פוריים מדהימים ביופיים, צמחייה ירקרקה שופעת ועיירות ציוריות, ובסוף הנסיעה ימצא עצמו באזור מדברי ברובו, יבש וצחיח הנמצא בדרום.

בצפון האי נמצאת העיר השנייה בגודלה בטנריף, פוארטו דה לה קרוז Puerto de la Cruz, השוכנת כ- 25 דקות נסיעה משדה התעופה הצפוני והיא מציעה למבקרים בה מעין גן עדן על קו החוף עם דקלים, חופים יפהפיים עם חול וולקני שחור, גנים ומי אוקיינוס צלולים. במרכז העיר יצרו חוף רחצה מלאכותי עם בריכות שחייה, מזרקות וסלעים, ולאחר שיטוט בטיילת ובכיכר המרכזית של העיר, ניתן לנוח באחד מבתי הקפה, לבקר בגנים הבוטניים שבהם צמחייה עשירה או באחד הפארקים באזור, המציעים מפגש עם בעלי חיים או מתקני מים מהנים.

עוד באזור הצפוני ניתן גם למצוא את סנטה קרוז דה טנריף Santa Cruz de Tenerife, בירת טנריף, עיר נמל שוקקת חיים ואחד המקומות היפים והמערביים ביותר באיים הקנריים. בעיר ניתן למצוא חוף רחב ידיים עם חולות מוזהבים שיובאו למקום במיוחד מהסהרה ובנוסף, מידי שנה בחודש פברואר מתקיים בעיר "קרנבל סנטה קרוז דה טנריף" שנמשך כשבועיים ומושך למקום תיירים מכל העולם שמגיעים לחגיגות הגדולות.

דרום האי אומנם יבש וצחיח, אך הוא גם שטוף שמש וניתן למצוא בו חופים יפהפיים ומגוונים, בחלקם טבעיים ושופעים חול שחור שנוצר כתוצאה מהתפרצות וולקנית, ובחלקם חופים מלאכותיים עם עצי דקל וחולות זהובים.

עוד בדרום האי שוכנת העיר התיירותית לאס אמריקאס Las Americas, הנמצאת במרחק של כ-20 דקות משדה התעופה הדרומי ומזכירה במראה את לאס וגאס, שכן היא שוכנת בתוך דיונות של חול ובמרכזה שדרה עם מלונות יוקרה, מסעדות ואפילו קזינו. זוהי העיר אידיאלית עבור מי שמחפש חופשת "בטן גב" בחופי הים ובמלונות מפוארים. מומלץ לצאת לשייט באזור, האורך 4 וחצי שעות בספינה בעלת ריצפה שקופה, ולראות בים לווייתנים, דולפינים ונופים מרהיבים.

הפארק הלאומי טיידה - Teide National Park

הפארק הגדול ביותר באיים הקנריים מהווה את אחת האטרקציות העיקריות בטנריף והוא קרוי על שם ההר השוכן בו, טיידה. המבקרים בפארק יכולים ליהנות מנוף וולקני פראי, צמחייה עבותה וסלעי בזלת, נחלי לבה מאובנת ונקודות תצפית מרהיבות. ניתן לעשות בפארק סיורי שקיעה, טיולים לבד או עם מדריך בדרגות קושי שונות, לפגוש מגוון בעלי חיים ולנסוע ברכבל לפסגת ההר.

איקוד דה לוס וינוס - Icod de los vinos

עיירה בחוף המערבי של טנריף, שהתפרסמה בעיקר בזכות עץ הדרקון העתיק שנטוע בה מזה אלפי שנים, ומייחסים לו תכונות מסטיות. בשיטוט בעיירה ניתן למצוא גם חנויות רבות עם תוצרת מקומית של יינות, ריבות, תבלינים, מזכרות ועוד.

מסקה - MASCA

כפר ציורי קטן בצפון מערב טנריף, החבוי מהציוויליזציה ומצליח לשמור באדיקות על האותנטיות שלו. הכפר נמצא בתוך נקיק פראי ומציע נוף מרהיב ושקט, ואם תרצו לבקר בו יהיה עליכם לנסוע בזהירות בגובה 1000 מטרים מהעיירה איקוד ואז לרדת לגובה 500 מטרים בדרך תלולה.

הצוקים של לוס ג'יגאנטס - The cliffs of Los Gigantes

צוקים ענקיים ומרשימים המתנשאים לגובה של עד 800 מטרים ונופלים בקו אנכי היישר אל תוך האוקיינוס האטלנטי. ניתן להשקיף על הצוקים מנקודות התצפית שבאזור או להזמין מראש שייט אליהם ולזכות למבט מקרוב על התופעה המרהיבה.

פארק המים סיאם - Siam Park

פארק סיאם הוא פארק מים גדול השוכן בדרום טנריף, המעוצב ככפר תאילנדי מסורתי ובו ניתן ליהנות מיום שלם של כיף בין מגוון מתקני מים, אטרקציות ופעילויות מלהיבות ומלאות אדרנלין לכל הגילאים. בפארק תמצאו בריכת גלים עם גלים בגובה של 3 מטרים, מגלשות מים ענקיות ומפותלות, מסלולי רפטינג, מסלול אבובים, משחקי מים לילדים ובריכות לתינוקות, שוק צף, מקדשים מפוארים, דרקונים ופילים.

פארק הג'ונגל – Jungle Park

בנוסף להיותו גן חיות, בפארק הג'ונגל תוכלו גם ליהנות ממופעים של בעלי חיים עם כישורים ייחודיים כמו תוכים שמדברים, אריות ים שקופצים אל תוך חישוקים, נשרים שיעופפו מעליכם ועוד. במקום ישנו גם מסלול נהיגה על מגלשה, שגם ילדים יכולים לנסוע בו במהירות גבוהה ולהכיר את הג'ונגל מקרוב. לסיום היום שלכם בפארק, תוכלו לשבת לאכול במסעדה שבמקום ולבקר בחנות המזכרות.

פארק המים אקוואלנד - Aqualand Costa Adeje

באזור קוסטה אדחה הפופולרי תוכלו לבלות בפארק המים "אקוואלנד" המציע פעילויות המתאימות לכל המשפחה במתקני מים ושעשועים וביניהם מגלשות מים אתגריות, מסלולי אבובים, ג'קוזי גדול, מופעי דולפינים, בריכת גלים ועוד.

גן החיות לורו פארק – Loro Park

גן החיות לורו פארק מתאים לבילוי משפחתי של מספר שעות, בו תוכלו לפגוש מקרוב מגוון בעלי חיים מהים ומהיבשה וביניהם לווייתנים, פינגווינים, תנינים, קופים, מגוון עופות, יונקים וזוחלים, תוכלו לסייר בתערוכות, במוזיאון תוכים ובאקווריום ענק, להלך בג'ונגל עם צמחייה עבותה כשמסביב ציוץ של ציפורים. עבור הילדים יש גם מתחם עם משחקים, איפור פנים, מוזיקה ופעילויות מהנות נוספות, ובמקום יש גם מסעדות ובתי קפה בהם תוכלו לנוח ולאכול.

פארק הקופים – Monkey park

למרות שמו של המקום, ב"פארק הקופים" תוכלו לפגוש מגוון בעלי חיים נוספים, מעבר לקופים, ולהרגיש שאתם בגן חיות קטן. בפארק תוכלו לבלות עם הילדים, להתקרב אל החיות ואפילו ללטף אותן, להאכיל קופים, תוכים, צבים ועוד.

בריכות טבעיות - Piscinas de Bajamar

 

בצפון מזרח האי תוכלו לבלות בבריכות טבעיות עם מי ים ב- Bajamar. במקום יש שתי בריכות גדולות ובריכה אחת קטנה, המתאימה במיוחד לילדים, וכן שירותים, מקלחות, מגוון מסעדות וחנויות, חניה מסודרת ותנאים נוחים עבור המבקרים.