הצטרפו למועדון החברים
ותיהנו ממבצעים שווים לפני כולם!



אז החורף כבר כאן. דווקא בימים האלה, כשגשם שוטף את הרחובות, כשהעלים הירוקים נושרים על המדרכות, כשאווירת שלווה נעימה עוטפת את כולנו, דווקא בימים האלה - כדאי יותר מתמיד לנסוע ולגלות מחוזות חדשים. לחוות תרבויות ססגוניות ומרגשות. להכיר ערים מעניינות שעוד לא הכרנו. ואם כבר הזכרנו ערים מיוחדות, בואו נפגוש את רומא: אחת הערים הקלאסיות, היפות והעשירות בהיסטוריה ותוכן שנפגוש באירופה ובעולם כולו.

אורבאנית, כפרית, קלאסית

לא רבות הן הערים להן היסטוריה ענפה, מושרשת ועשירה כל כך כמו רומא (Rome) בירת איטליה. למעשה, לא רבות הן הערים שמצליחות לשזור באופן הרמוני כל כך את אותה ההיסטוריה המרשימה בחיי השגרה המודרניים. המבנים ברומא, האוכל, השפה, אתרי המורשת והסיפורים המרתקים – אלו מציירים מצג תרבותי ואפילו אמנותי המחבר יחד ישן וחדשני, מסורתי ומערבי, אורבאני, קלאסי וכפרי גם יחד.

כן, כנראה שהיא אחת הערים היפות בעולם

כמה שירים, ספרים, אגדות ומחזות נכתבו על הבירה האיטלקית. כי גם בלי לתאר עדיין את הקולוסאום, הקפלות, הפיאצות והגנים המעוטרים – יש משהו בעיר הזו, מעין קסם שקורה ומורגש באוויר, בסמטאות ואפילו במסעדות הקטנטנות בעלות מפות השולחן האדומות והמשובצות. מעין קסם רומנטי ואלגנטי שמצליח לגעת בליבם של אנשים כה רבים. הקסם הרומאי נושב לו בכל פינה, על כל מדרגת אבן ומעל לכל צלילי השפה המתגלגלים. ומבעד לאלה, נשקף לו היופי המרהיב והמרגש הזה. כן, רומא היא ללא ספק אחת הערים היפות ביותר בכל העולם.
המשיכו לקרוא

אתרים מדהימים שאסור לפספס


רומא משופעת באתרים מרהיבים, אתרים שלא ניתן למצוא כדוגמתם בשום עיר אחרת. הנה המרכזיים שבהם:

הקולוסאום (Colosseum)

כבר לפני 2,000 שנה נבנה האמפיתיאטרון המפואר. ואם קירות הקולוסאום היו יכולים לדבר, הם היו וודאי מספרים על הקיסרים הגדולים שבנו אותו, על מלחמות הגלדיאטורים והקרבות האנושיים שהתחוללו בו. את הקולוסאום העצום, שנבחר ל – 1 מ – 7 פלאי תבל, מקיפים 80 שערי כניסה (!). למעשה, עוד מהתקופה הרומית זהו האמפיתיאטרון הגדול ביותר בעולם.

הוותיקן

בים יעידו ובצדק כי לא ניתן לבקר ברומא מבלי לבקר בוותיקן. המדינה הקטנה הזו נושאת סיפורים היסטוריים רבי משמעות והאתרים שבה - נחשבים ליצירות מופת של ממש. ביניהם, הקפלה הסיסטינית (La Cappella Sistina), הלא היא בית התפילה הפרטי של האפיפיור. יצירה אחת ידועה במיוחד היא זו של מיכאלנג'לו, אותו ציור מרהיב שמציג את מעשה הבריאה - אצבעו של האדם המושטת לעבר אצבע האל. בקפלה הסיסטינית מתאפשרת לנו תצפית נדירה אל מיטב יצירותיהם של האמנים החשובים בכל הזמנים: דה וינצ'י, רפאל ועוד. בוותיקן תפגשו גם בכיכרות ציוריות, בבזיליקת סן פטרוס הידועה ובעוד מגוון אתרים מדהימים ביופיים.

המדרגות הספרדיות

גם אתר מרהיב זה נכנס בקלות לרשימת אתרי החובה של רומא. במהלך כל היום והלילה לצפות בתושבים מקומיים ובתיירים גם יחד אשר יושבים על גרם המדרגות הספרדיות (באיטלקית: Scalinata di Piazza di Spagna) ונהנים מהנוף, עוצרים למנוחה ושקיות הקניות בידיהם, שותים קפה או טועמים גלידה. האזור משופע בחנויות, בתי קפה ומסעדות ומחבר בין שני כיכרות מרכזיים: פיאצה דה ספניה (Piazza di Spagna) ופיאצה טריניטה די מונטי (Piazza Trinità dei Monti).