יום 1 – מדינת הוותיקן

מומלץ להתחיל את הטיול במדינת הוותיקן, שבה כנסיית סנט פטרוס הקדוש והמוזיאונים המרשימים. תוכלו לעשות סיור בבזיליקת סנט פטרוס, אותה תכנן ברניני בשנת 1656. הכנסייה מונה 11 קפלות ו-45 חדרי תפילה. במקום ניתן לראות גם פסל עליו חתום האמן המפורסם מיכאלנג'לו. לאחר מכן תוכלו להמשיך לגולת הכותרת של המקום, הקפלה הסיסטנית, בה ניתן להתרשם מהפרסקאות היפות המצוירות על הקיר ומציור "יום הדין" המפורסם של מיכאלנג'לו. בתום הסיור אפשר לשבת לנוח ולאכול במסעדת Pastaciutta הסמוכה לאזור, המגישה פסטות טריות.

יום 2 – כיכרות ומזרקות רומנטיות

על מנת לנוח מהיום הראשון, המוקדש כולו לוותיקן, ניתן להתרענן עם ישיבה בבתי קפה בכמה מהמקומות היפים ביותר בבירה האיטלקית. נפתח את הבוקר בפיאצה דל פופלו, כיכר עם סגנון בניה ניאו-קלאסי ובה שתי כנסיות בארוקיות זהות – סנטה מריה די מירצ'לי וסנטה מריה די מונטסנטו. משם ניתן להמשיך בהליכה רגלית אל ויה דל קורסו המוביל ישירות לפונטנה די טרווי ולבקש משאלה תוך כדי השלכת מטבע למזרקה. ארוחת צהריים או ערב ניתן לאכול בפיאצה נבונה, הכיכר המרכזית המפורסמת ביותר ברומא, המתהדרת במזרקות רבות ויפות.

יום 3 – סיור בקולוסיאום, בפורום ובגבעות

לטובת היום הזה מומלץ לרכוש "רומא פס" על מנת לחסוך את מחיר הכניסה לאתרים בנפרד. נתחיל מביקור בקולוסיאום בו נחזה במבנה האבן אדיר המימדים בו נהגו לערוך קרבות גלדיאטורים, נמשיך לסיור בשרידי הפורום רומאנום המפורסם בו נערכו אספות של תושבי העיר ומשם נתפס לגבעת הקפיטולין המוקפת בשלושה ארמונות, מוזיאונים ויצירות ארכיאולוגיות רבות.