תוכן מרכזי,
באפשרותך ללחוץ אנטר כדי לדלג לאזור הבא

סיורי בחירה בקטריני

טיולים באיזור ריביירת האולימפוס

המנזרים של מטאורה

בבוקר אנחנו עוזבים את אזור קטריני ולוקחים את הכביש דרך לאריסה וטריקאלה לאזור טסאלי, בפאתי העיר הקטנה קלמבקה. אפילו ממרחק ניתן לראות את סלעי המטאור הייחודיים (תלויים מהשמיים) ומנזרים קטנים בנויים בפסגתם. פלא הטבע הזה מורכב ממאות מטרים  מרשימים של סלעי מחט גבוהים. שישה מהמנזרים עדיין בשימוש וחלק מהאזורים בנויים כמוזיאון. מנזרי מטאורה נחשבים כיום למונומנטים היסטוריים הנמצאים ברשימת אתרי המורשת העולמיים של אונסק"ו. הקבוצה תבקר באחד המנזרים ותהיה הזדמנות להעריך את הנוף מלמעלה ולצלם תמונות מרהיבות. יהיו מספר עצירות לצילום תמונות באזור המנזרים ויהיה ביקור בעיר קלמבקה לזמן חופשי ולארוחת צהריים (אופציונלי).

 

סיור לעיר סלוניקי

נתחיל את הסיור בעיר המקדונית הראשית "סלוניקי" בצד הנמל עם ציון דרך של העיר, "המגדל הלבן".

 

מכאן יש אפשרות להשתתף בשייט קצר במפרץ סלוניקי למשך כחצי שעה, שמספק נוף פנורמי של העיר מן הים. לאחר מכן נבקר ברובע היהודי ובבית הכנסת ונעריך את ההיסטוריה של הקהילה היהודית הגדולה ביותר ביוון. נמשיך בביקור באזור שבעת המגדלים, עם הטירה (Yedi Kule) שמשקיפה על סלוניקי ומציעה לאורחים הזדמנות לצילומים מרהיבים של הנוף הפנורמי של העיר. משם נמשיך אל קשת הניצחון גלריוס והרוטונדה, מהמבנים הרומיים החשובים ביותר בעיר. לאחר מכן נחזור לאזור המודרני של סלוניקי ויהיה זמן חופשי לקניות, קפה וארוחת צהריים באזור הקניות השני בגודלו ביוון.

 

חיי הכפר וההר של זאוס

נבקר באחד הכפרים המסורתיים של הר האולימפוס, פנטליימון העתיק. כפר מפואר בנוי אבן, עם סמטאות צרות מרוצפות אבן המובילות לכיכר המרכזית של הכפר, סמל לארכיטקטורה מקדונית מסורתית ונופים מרהיבים של האזור, הים והחוף שמתחת. לאחר מכן נמשיך לנקודה הגבוהה ביותר שאליה המכונית יכולה להגיע, 1100 מטרים, למקום שנקרא פריוניה, נקודת המוצא של המסעות לפסגה ולמעיינות נהר אניפיס. לאחר הפסקת הקפה שלנו ב"סטארוס", מקום עם נוף פנורמי מרהיב של האזור, נמשיך בנסיעה לכיוון הכפר המסורתי ליטוחורו, לרגלי הר האולימפוס. הכפר המסורתי ושוקק החיים הוא אידיאלי עבור קפה, ארוחת צהריים, קניות, והוא נקודת המוצא למסלול רגלי לאורך אניפיס ועד למפלים ולבריכות הטבעיות.

 

ערב בטברנה יוונית

נתחיל מהמלון ונבקר בטברנה מסורתית שבה ניתן לטעום מעדנים יווניים, יין יווני מקומי וליהנות ממוזיקת בוזוקי יוונית חיה ומריקודים מסורתיים.

 

יום טיול מלא בעיר אדסה ווריה

טיול לעיר המפלים, אדסה, שם הסביבה הטבעית וחיי העיר משתלבים טוב יחד. המפל הגדול ביותר במדינה נופל מגובה של 70 מטרים, אפשר ללכת מאחורי המפל ואף להיכנס למערת נטיפים (הכניסה בתשלום), שם מוכרחים להתמסר לאווירה המיוחדת. ליד המפל יש פארק טחנות רוח מסורתי. בשעות אחר הצהריים המוקדמות נמשיך את הטיול לעיר המקדונית העתיקה וריה שלרגלי הר ורינו. מקום זה גם מוזכר בתנ"ך.